Monday, December 24, 2012

Buddha quotes-3




တန္ခုိးႀကီးဘုရား (II)
ဘုန္းၾကီးအလိုအားျဖင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရား၏
ကိုယ္စားေတာ္ခ်ည္းျဖစ္ၾကေသာ ရုပ္ပြားေတာ္၊ ေစတီေတာ္မ်ားကို
တန္ခိုးၾကီးငယ္ မခြဲျခားလိုပါ။
မိမိစိတ္က ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳရာ၌ သဒၶါ၊ ပညာ
အတိမ္အနက္လိုက္၍သာ အက်ိဳးရ ကြဲျပားဖြယ္ရွိပါသည္။
အကယ္၍ အလြန္ၾကည္ညိုစြာ အာရံုျပဳရာႏိုင္ပါမူ သက္ေတာ္ထင္ရွား
ျမတ္ဘုရားကိုဖူျမင္ရေသာအက်ိဳးကဲ့သို႕ တန္းတူပင္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ဥပမာ အသက္ရွိေသာ မိဘကိုျမင္ေတြ႕ရျခင္းႏွင့္ မိဘမရွိ၍ ဓါတ္ပံုကိုသာ
ၾကည့္ရျခင္း ရိုေသေလးစားမႈ မကြာလွ်င္ အက်ိဳးေပးမကြာႏိုင္သကဲ့သို႕တည္း။

( အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
တန္ခုိးႀကီးဘုရား
ဘုရားေစတီမွန္သမွ် တစ္ဆူတည္းေသာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားကို
ကိုယ္စားျပဳရည္မွန္း၍ တည္ထားျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ယင္းသို႕ ျမတ္စြာဘုရားကို ရည္မွန္း၍ တည္ထားေသာ
"ဘုရားေစတီ" အခ်င္းခ်င္း မည္သည့္ဘုရားက "တန္ခိုးၾကီးသည္"ဟု
သံုးႏႈန္းေနၾကျခင္းမွာ သင့္ေတာ္ေလွ်ာက္ပတ္ပါ၏ေလာ၊
ျမန္မာျပည္အ၀န္းတြင္ ဘုရားေစတီအမ်ားအျပားရွိေလရာ
"တန္ခိုးၾကီးဘုရားဖူးမည္" ဟု အခ်ိဳ႕ေသာ ဘုရားဖူးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက
ေၾကာ္ျငာေလ့ရွိၾက၏။ ထိုဘုရားတို႕သာ တန္ခိုးၾကီးျပီး
က်န္ေသာဘုရားတို႕က တန္ခိုးမရွိေတာ့ျပီေလာ။

( မင္းနန္ ေမာ္ကၽြန္း )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဘုံဌာနေတြ ရွိ္၊ မရွိ
ဘုံဌာနေတြ ရွိတယ္၊မရွိဘူး ဆုိတာ ထက္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကုိ
လုပ္တယ္၊ မလုပ္ဘူးဆုိတာသာ အေရးၾကီးတာပါ။
ဘုံဆုိတာေတာ့ ရွိသည္ဟု ယုံၾကည္သည္ ျဖစ္ေစ။
မရွိဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္သည္ျဖစ္ေစ။
ဒီလမ္းကိုေလွ်ာက္ရင္ေတာ့ ဒီပန္းတုိင္ကိုေရာက္မွာ အေသခ်ာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္နဲ႔မမွီႏုိင္တဲ့ ပုစၧာေတြကုိ
အခ်ိန္ကုန္ခံစဥး္စားေနမယ့္ အစား
တစ္ကယ့္ လက္ေတြ႔ အက်ဳိးေပးမယ့္ တရားေတြကုိပဲ
ဗုဒၶအလုိေတာ္က် က်င့္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။

( အရွင္ေတဇာနႏၵ - ေစတနာပန္းခင္း )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပန္းတိုင္ “နိဗၺာန္”
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ “အႏၲိမ” ပန္းတိုင္ဟာ “နိဗၺာန္” ျဖစ္တယ္။
“နိဗၺာန္” ဟာ ဘံုဌာနတစ္ခုမဟုတ္ဘူး။ Paradise လို႕ေခၚတဲ့ ေကာင္းကင္ဘံုလို
ေနရာဌာနေတြနဲ႕ မႏိႈင္းယွဥ္အပ္ဘူး။ “နိဗၺာန္” ဟာ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂါတ္ေတြ
မရွိဘူး။ အခ်ိန္မရွိဘူး။ ေနရာမရွိဘူး။ “သႏၲိသုခ” လို႕ေခၚတဲ႕ အႏိႈင္းမဲ့ သုခသာလွ်င္
ရွိတယ္။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ဆက္ၿပီးရင္း ဆက္လာခဲ့တဲ့ “ဒုကၡ” ကြင္းဆက္ႀကီး
ျပတ္ေတာက္ သြားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဆင္းရဲအေပါင္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ ျဖစ္တယ္။
နိဗၺာန္ကို ဘာမွ မရွိဘူးဆိုရင္ ဗုဒၶအယူမဟုတ္ေတာ့ပါ ။
နိဗၺာန္ဆိုတာ “အတၳိ” ဧကန္ရွိတဲ့ တရားျဖစ္တယ္။
နိဗၺာန္မွာ မရွိတာကေတာ့ “ဆင္းရဲဒုကၡ” သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို သာမန္ မ်က္ေစ႕၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္
တို႕ျဖင့္ မသိႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္သိတဲ့ အသိနဲ႕ ယွဥ္ၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို
နားလည္ သေဘာမေပါက္ႏိုင္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။

( သရ၀ဏ္ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကယ္တင္ရွင္ေလာ
နိဗၺာန္ကို ယံုၾကည္မႈသက္သက္ျဖင့္ မရႏိုင္။
လက္ေတြ႕ကိုယ္တိုင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းျဖင့္သာ ရႏိုင္တယ္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္တို႕ မည္သည္ နိဗၺာန္ကို
မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ လက္တြဲၿပီး ေခၚမသြားႏိုင္ပါ။
က်င့္ႀကံရမည့္ နည္းလမ္းကိုသာ ညႊန္ျပ ႏိုင္တယ္။
ဒီလုိက်င့္ႀကံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို
လက္ေတြ႕ဒီဘ၀မွာဘဲ ခံစားသိရွိႏိုင္တယ္။
ေနာက္ဘ၀ကို ကူးစရာ မလိုပါ။

( သရ၀ဏ္ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
မိမိကုိယ္ကုိသာလွ်င္ မိမိကယ္တင္ရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရြာသူႀကီး - ေက်ာက္တုံးႀကီး တစ္တုံးကုိ ေရထဲ ပစ္ခ်လုိက္ၿပီးေနာက္ လူေတြက အုိ ... ေက်ာက္တုံးႀကီး၊ ေရေပၚမွာ ေပၚပါေလာ့၊
ကုန္းေပၚသုိ႔ တက္ခဲ့ပါေလာ့၊
လုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာင္းဆုိလွ်င္ ေက်ာက္တုံးႀကီး ေပၚလာပါမည္ေလာ၊
ကုန္းေပၚတက္လာ ပါမည္ေလာ၊ မတက္လာႏုိင္ပါ၊
ရြာသူႀကီး - ေထာပတ္အုိးတစ္လုံးကုိ ေရထဲမွာ ခြဲလုိက္မည္ဆု္ိလွ်င္
အုိျခမ္းကြဲေတြက ေရထဲမွာ ျမဳပ္ၿပီး ေထာပတ္ေတြက ေရေပၚမွာ ေပၚေနလိမ့္မည္၊
ဒီအခါမွာ လူေတြက ၀ုိင္းၿပီး ေထာပတ္ေတြ ေရေအာက္ နစ္ျမဳပ္ပါေစ၊
လုိ႔ ဆုေတာင္းၾကလွ်င္ ျမဳပ္သြားပါမည္ေလာ၊ မျမဳပ္ႏုိင္ပါ၊
ဒီဥပမာလုိပဲ - ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မလုပ္ဘဲ မေကာင္းမႈေတြကုိ လုပ္ေနၿပီဆုိလွ်င္
ေကာင္းရာဘ၀ ေရာက္ပါေစလုိ႔ ဘယ္လုိပင္ ဆုေတာင္းေသာ္လည္း မရႏုိင္ဘူး၊ေကာင္းမႈေတြ လုပ္ေနသူကုိလည္း
မေကာင္းသည့္ဘ၀ ခံရပါေစဆုိလုိ႔ မရဘူး၊
ေကာင္းမႈ အက်ိဳးအတုိင္း ေကာင္းေသာဘ၀ကုိ ရရွိမည္သာတည္း၊

( ျမတ္ဗုဒၶ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
တရားကုိသာ အားထားၾကပါ
ရဟန္းတုိ႔ ... မိမိကုိယ္သာ မွီခုိၾကလ်က္၊
မိမိကုိယ္ကုိသာ အားထားၾကလ်က္
အျခားတစ္ပါးကုိ အားမကုိးၾကဘဲ တရားကုိသာ မွီခုိၾကလ်က္၊
တရားကုိသာ အားထားၾကလ်က္
အျခားတစ္ပါးကုိ အားမထားဘဲ ေနၾကကုန္ေလာ့။

( Dhamma Garden - ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္၊ အတၱဒီပသုတ္ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဗုဒၶဘာသာဟာ ဒႆနပညာရပ္ တစ္ခုလား
ဒႆနပညာဆိုတာ အဂၤလိပ္စကား Philosophy ကို ဘာသာျပန္ထားတာပါ။
အဘိဓာန္မ်ား ဖြင့္ျပခ်က္အရ ဆိုရင္ “philo” ဆိုတာ “ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၲာ”
လို႕ ဆိုလိုပါတယ္။ "sophy" ဆိုတာ “ပညာ” လို႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။
ဒီေတာ့ “Philosophy” ဆိုတာ “ပညာကို ခ်စ္ခင္ျခင္း”၊
သို႕မဟုတ္ “ေမတၲာႏွင့္ ပညာ” လို႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။
ဒီစကား ႏွစ္လံုးဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို အျပည့္အ၀ ေဖၚျပႏိုင္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ တရားက သဘာ၀တရားကို ၾကည္လင္ျပတ္သားစြာ
ကြၽႏု္ပ္တို႕ နားလည္ ႏိုင္ေရးအတြက္ အျပည့္စံုဆံုး ဥာဏ္ပညာအရည္အေသြး
တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႕ သင္ေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြၽႏု္ပ္တို႕ဟာ
သတၱ၀ါအားလံုးရဲ႕ မိတ္ေဆြသဖြယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေစရန္ ေမတၱာ က႐ုဏာတရား
တိုးပြါးေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႕ကိုလဲ သင္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကို
အေတြးအျမင္ ပညာတစ္ရပ္လို႕ ဆိုႏိုင္ေသာ္လဲ သာမာန္အေတြးအျမင္ပညာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ျမင့္ျမတ္ေသာ အေတြးအျမင္ပညာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

( Ven S Dhammika )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဗုဒၶ ဆိုတာ
“ဗုဒၶ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ “ဗုဒၶိ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးမွ လာတာပါ။
“ဗုဒၶ” ဆိုတာ (ကိေလသာ တည္းဟူေသာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းမွ)
“ႏိုးလာသူ” လို႕ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

( Ven S Dhammika )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ကံ၏အက်ိဳးတရားသည္ အဘယ္ဌာနတြင္ တည္ရွိေနပါသနည္းုံ
ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) နီးပါးက်ိဳးစားသင္ယူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဘဲြ႕ေတြရျပီ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔
တကယ္ျပည့္စံုတယ္ဆုိၿပီး ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ဒကာႀကီးကို ဥပေဒပညာဆုိင္ရာ
ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရာထူးကို ေပးအပ္ခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒကာႀကီးရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ဘယ္မွာသိုေလွာင္ ထားတယ္
ဘယ္မွာ ကိန္းဝပ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုလည္း မေျပာျပႏိုင္ဘူး။ ဒကာႀကီးမွာ
အခုရွိေနတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြဟာ ယခုမ်က္ေမွာက္ဘဝမွာ ဒကာႀကီးရဲ့ အားထုတ္မႈ၊ ႀကိဳးစားမႈတို႔မွ ေပၚထြက္လာရတဲ့
အက်ိဳးတရားေတြပဲ။ တနည္းအားျဖင့္
ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒကာႀကီးရဲ့ မ်က္ေမွာက္ဘဝကံရဲ့ အက်ိဳးတရားေတြခ်ည္းပဲ။
ဘယ္ေနရာမွာ သူတို႔ကိန္းဝပ္ေနတယ္လို႔လည္း မေျပာႏိုင္ဘူး။
ဒီကံရဲ့အက်ိဳးတရားဆိုတာ အၾကင္သူတဦးတေယာက္ေသသည္အထိ
ထိုသူလုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ား အတုိင္း သူလုပ္ခဲ့တာ ေကာင္းရင္လည္း
ေကာင္းသလို၊ ဆိုးရင္လည္း ဆုိးသလို၊ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးတို႔ကို ေပးေနတာပဲ။

( ဆရာေတာ္အရွင္အရိယဓမၼ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ကံ၏ အက်ိဳးတရား တည္ရွိေနပုံ
ဥပမာ၊ လူတေယာက္ဟာ ညအခ်ိန္စာေရးခ်င္တယ္တဲ့။
အဲဒီေတာ့ သူဟာ ဖေယာင္းတိုင္ တတိုင္ကိုထြန္းတယ္။
ၿပီးေတာ့ စာရြက္တရြက္ကိုယူတယ္။ အဲဒီေနာက္ မင္အိုးထဲမွာ မင္တံကိုစိုက္ၿပီး
စာတေစာင္ကိုေရးတယ္။ အဲဒီလို စာေရးၿပီးတဲ့ေနာက္ သူဟာ
မင္အိုးေတြ မင္တံေတြကို သိမ္းၿပီးေတာ့ကာ မီးမႈတ္ၿပီးအိပ္လိုက္တယ္။
စိတ္နဲ႔ခႏၶာကိုယ္ ဆိုတဲ့ မင္တံနဲ႔မင္အိုးကိုလည္း သိမ္းလိုက္ၿပီ။
ေစတနာနဲ႔တူတဲ့ မီးကိုလည္း ၿငိမ္းလိုက္ၿပီ။ ေနာက္ဆံုး ကာယကံမႈနဲ႔ တူတဲ့
လက္ကလည္း မေရးေတာ့ဘူး။ ရပ္လုိက္ၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အက်ိဳးတရားဆိုတဲ့
စာဟာေတာ့ ဟုိစာရြက္ေပၚမွာပဲ ရွိေနတယ္ မဟုတ္လား။
အဲဒီအက်ိဳးတရားဟာ ႏွစ္ကာလရွည္လ်ားစြာ တည္ရွိေနဦးမွာေပါ့။
အဲဒီလိုပဲ ကံရဲ့အက်ိဳးတရား ဟာလည္း ထိုသူေသသည္အထိ တည္ရွိေနၿပီး
ဇာတိပဋိသေႏၶ တဖန္ျပန္ေနေစတာေပါ့ ဒကာႀကီး။

( ဆရာေတာ္အရွင္အရိယဓမၼ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
၀ိဉာဥ္ကူးေျပာင္းေနတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ရဲ့လား II
မွန္ေရွ႕မွာ သင္ရပ္ေနလွ်င္ မွန္ထဲမွာ သင့္ပုံရိပ္ကိုေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။
ထိုအခါ မွန္ထဲက ပုံရိပ္သည္ သင္မဟုတ္ပါ။ သို႔ဆိုလွ်င္
သင္ႏွင့္မွန္ထဲက သင့္ပုံရိပ္က သပ္သပ္စီလား ဆိုလွ်င္လည္း သပ္သပ္စီ မဟုတ္ပါ။ အျပင္ဘက္က သင့္ခႏၶာကိုယ္တည္းဟူေသာ
အေၾကာင္းေၾကာင့္ မွန္ထဲမွာ
ပုံရိပ္ထင္ျခင္း အက်ိဳးသက္ေရာက္ထင္ဟပ္မႈျဖစ္ရသည္။
ထို႔အတူပင္ သတၱမ်ား ဘ၀ေဟာင္းမွ ဘ၀သစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာၾကေသာအခါ
အတိတ္ဘ၀က အသက္၀ိညာဥ္ေလးကဘ၀သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာျခင္းမဟုတ္ပါ။
အတိတ္ဘ၀ ကုသိုလ္ကံေစတနာ၊ အကုသိုလ္ကံေစတနာမ်ားကသာ
ဘ၀သစ္မွာ ခႏၶာမ်ိဳးေစ့ရေအာင္ အေထာက္အပ့ံ ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုကံမ်ိဳးေစ့၏ အေထာက္အပံ့ေၾကာင့္ ဘ၀သစ္မွာ
ေကာင္းေသာဘုံဘ၀၊ မေကာင္းေသာဘုံဘ၀၊ ခ်မ္းသာေသာဘ၀၊
ဆင္းရဲေသာဘ၀ကြဲျပားျခားနားသြားရပါသည္။

( အရွင္ဇ၀န (ကုန္းေဇာင္း) & ဆရာေတာ္အရွင္အရိယဓမၼ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
၀ိဉာဥ္ကူးေျပာင္းေနတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ရဲ့လား
ဒီဘ၀ပုဂၢဳိလ္ နဲ႕ ေနာက္ဘ၀က ပုဂၢိဳဟ္တို႕ဟာတစ္ဦးတည္း မဟုတ္သလို အျခားလူလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ဥပမာ ျပရရင္ - ရန္ကုန္ ကေန မႏၲေလးကို စာတိုက္ကေန ေငြလႊဲလိုက္တဲ့အခါဟိုဘက္မွာ ထုတ္ယူရမယ့္ေငြဟာ ရန္ကုန္စာတိုက္က ေငြစကၠဴေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အေရအတြက္ ပမာဏျခင္းတူတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္ေငြစကၠဴေတြ မႏၲေလးကို ေရာက္သြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုဘက္ကလူကေတာ့ မႏၲေလးစာတိုက္မွာ ရွိတဲ႕ ေငြစကၠဴေတြဘဲ ထုတ္ယူသြားရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေငြဟာ အျခားလား
ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဘက္က လႊဲလိုက္တဲ႕ “အေၾကာင္းတရား” ေၾကာင့္ ဟိုဘက္မွာ ထုတ္လို႕ရတာမဟုတ္လား။ ဘ၀ကူးတယ္၊ဘ၀ဆက္တယ္ဆိုတာလည္း ဒီလိုပါဘဲ။ ဒါမွ ဗုဒၶအယူ၀ါဒ စစ္စစ္ျဖစ္ပါတယ္ ။

( သရ၀ဏ္ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
အခ်ိန္ရွိခုိက္လုံးလစုိက္
ငယ္စဥ္အခါသည္ ပညာ၊ ဥစၥာ၊ ကုသုိလ္ ဤသုံးမ်ဳိးကုိ
မိမိဥာဏ္ရွိသေလာက္ လုိခ်င္သေလာက္
ရွာရမည့္ အခါ ရွာဖုိ႔ရန္ အခြင့္အလမ္းသာေသာ အခါျဖစ္၏။
“မုိးကုန္မွထြန္ခ်” လ်ွင္ အက်ဳိးရ နည္းရုံသာမက လုံးလုံး မရဘဲလည္းရွိတတ္သည္။
သုိ႔ရာတြင္ အခ်ိန္ေႏွာင္းမွ သတိရေသာ္လည္း
“ကုသုိလ္ကုိ မျပဳမိတာ မွားေပါ့” ဟုေနာင္တမျဖစ္သင့္။
အခ်ိန္ေႏွာင္းမွ သတိရျခင္းသည္
လုံးလုံး သတိမရၾကသူမ်ားစြာေသာ လူတုိ႔ထက္
အပုံၾကီးသာပါေသးသည္။

( အရွင္ဇနကာဘိဝံသ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
အကုသုိလ္ျပဳမိခဲ့၍ ေနာင္တ အဖန္ဖန္ ရေနသေလာ
အကုသုိလ္ကုိျပဳလုပ္ျပီးမွ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ေနျခင္းေၾကာင့္
ျပဳျပီး အကုသုိလ္ ကင္းေပ်ာက္သြားမည္ မဟုတ္။
ကုကၠဳစၥအကုသုိလ္ အသစ္ပင္ တုိးလာပါေသး၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္မေနဘဲ ျပဳျပီး သမ်ွ
အကုသုိလ္မ်ား ေနာင္အခါ အက်ဳိးေပးခြင့္ မရေအာင္
ထုိအကုသုိလ္မ်ဳိးကုိ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေစရန္ သတိထားျပီး ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
ထုိသုိ႔လြန္ျပီးေသာ အကုသုိလ္မ်ဳိး “ငါ့မွာ ေနာင္အခါမျဖစ္ရ” ဟု
စိတ္ပါ လက္ပါ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ေစာင့္စည္းသူအတြက္မွာ
ျပဳျပီး အကုသုိလ္(သိပ္မၾကီးက်ယ္လ်ွင္) အက်ဳိးမေပးဘဲ
ပေပ်ာက္သြားတတ္ေၾကာင္းကုိ (မဟာဝဂၢသံယုတ္) ၌ ေဟာေတာ္မူသည္။

( အရွင္ဇနကာဘိဝံသ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဒါနသည္ သံသရာကို ရွည္ေစသေလာ
အခ်ိဳ႕က “ဘုရားရွင္သည္ပင္ ဒါနေတြ အားၾကီးေသာေၾကာင့္
သံသရာမွာ ၾကာရွည္ေတာ္ မူရသည္”
ဟု အသိဥာဏ္ကေလးျဖင့္ ေတြးရွာၾကျပန္ေသးသည္။
“ထိုဒါန အားၾကီးေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္ေပါင္း
အသေခၤ်ႏွင့္ အနႏၱ (ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက) ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကၿပီး ျဖစ္ပါလ်က္
ငါတို႔က ယခုတိုင္ မကၽြတ္ရေသးသည္မွာ
ထိုဘုရားရွင္တို႔ထက္ပင္ ဒါနအားၾကီးေနလို႔ပါေလာ။”
ထို႔ေၾကာင့္ ဒါနသည္ သူ၏သေဘာအားျဖင့္ သံသရာမွာ ၾကာရွည္ေစသည္မဟုတ္ပါ။
"မစင္ၾကယ္ေသာ တဏွာေဇာေၾကာင့္ သံသရာမွာ ေမ်ာၾကရသည္ဟုမွတ္ပါ။"

( အရွင္ဇနကာဘိဝံသ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
သဒၶါတရား ဆိုတာ
ျမန္မာေတြက အလႉဒါန ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ေပးလႉမွ
သဒၶါတရားရွိတယ္လို႕ ယူဆၾကတယ္။
သဒၶါတရားဆိုတာ ရတနာသုံးပါးကိုႏွစ္ႏွစ္ကာကာ
ယုံၾကည္တာကို သဒၶါတရားရွိသူလို႕ ဆိုရပါတယ္။

( အရွင္ဇနကာဘိဝံသ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ေမတၱာႏွလုံး က်င့္ကာသုံး
ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း ႏွလုံးသြင္းမွာ၊
အခ်စ္မ်ားက အျပစ္မ်ား၍၊
အမုန္းမ်ားက အ႐ႈံးပြား၏။
ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ေရွာင္ၾကဥ္ကင္း၍၊
ေမတၱာႏွလုံး က်င့္ကာသုံးသည့္၊
အျဖဴစင္ဆုံး ဤက်င့္ထုံးကား၊
အျပစ္လည္းကင္း အ႐ႈံးကင္းမည့္၊
မခ်စ္မမုန္း အေကာင္းဆုံးတည္း။

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
အခ်စ္ထက္ေက်ာ္လြန္သြားတဲ့ ေမတၱာ
တစ္ခ်ိဳ႕က အခ်စ္စစ္အခ်စ္မွန္ဆုုိတာ ရယူလုုိမႈ မရွိဘူးလုုိ႔ ဆုုိၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခ်စ္လုုိ႔ ေျပာရင္ေတာ့ ရယူခ်င္တာ၊ ပုုိင္ဆုုိင္ခ်င္တာကေတာ့
ရွိေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရယူခ်င္မႈ၊ ပုုိင္ဆုုိင္ခ်င္မႈ ရွိေနသမွ်
ဒီအခ်စ္ဟာ ဘယ္လုုိမွကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းႏုုိင္မွာ မဟုုတ္ပါဘူး။
အဲ ရယူပုုိင္ဆုုိင္မႈ မရွိဘဲ အက်ိဳးလုုိလားျခင္း သက္သက္ပဲဆုုိရင္ေတာ့
ဒါဟာ အခ်စ္ထက္ေက်ာ္လြန္သြားတဲ့ ေမတၱာ သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမတၱာဆုုိရင္ေတာ့ သူ႔အက်ိဳးကုုိ လုုိလားျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္
သူခ်မ္းသာေလ ကုုိယ္ဝမ္းသာေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုုိ အခ်စ္မဟုုတ္တဲ့ ေမတၱာသေဘာမ်ိဳး ဆုုိရင္ေတာ့
ေမတၱာမ်ားေလ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အားေကာင္းေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
မုန္းျခင္းသံေယာဇဥ္
မုန္းျခင္း သံေယာဇဥ္ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ေသာအခါ
ဘ၀တစ္ခု အတြင္း၌ သာမက
ဘ၀ဘ၀ ေပါင္းမ်ားစြာ ဖန္ဖန္တလဲ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရတတ္သည္။
ၾကဳံၾက ဆုံၾကရသည္ ဆုိရာ၌ အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးျပဳ၍
တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္ ျမင့္ျမင့္သြားမည့္
ဘ၀ေပး အေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရျခင္းေတာ့ မဟုတ္။
အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဖ်က္ဆီး၍
တစ္ဆင့္ေအာက္ တစ္ဆင့္ နိမ့္နိမ့္သြားမည့္
ဘ၀ေပး အေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရျခင္း ျဖစ္၏။

( ဦးေရႊေအာင္ )
Credit to : အလွတရား - http://www.ahlataya.com/2010/04/blog-post_18.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ခံနုိင္ရည္ရွိေအာင္ ကုသုိလ္ေဆာင္
ရံဖန္ရံခါ၌ အကုသုိလ္ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ တန္ေသာအခါ
အဓမၼသည္ ဓမၼဟန္ေဆာင္၍ ၀င္ေရာက္ ႏွိပ္စက္တတ္ေခ်၏။
စင္စစ္ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာ ဤ ဓမၼတာမွာလည္း
ေလာကဓံ ရွစ္ပါးတြင္ အပါအ၀င္ ျဖစ္၍
ခံနုိင္ရည္ရွိေအာင္ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္
ၾကိဳးစား၍ ရင္ဆုိင္ အပ္သည္သာ ျဖစ္၏။
( ဦးေရႊေအာင္ )
Credit to : အလွတရား - http://www.ahlataya.com/2010/04/blog-post_18.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------
အမွား ႏွစ္ထပ္ဆင့္ျခင္း
စင္စစ္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ အမွားကုိ
ဒုတိယပုဂၢိဳလ္က အမွားျဖင့္ တုန္႔ျပန္ျခင္းသည္
အမွားကုိ ေခ်ဖ်က္ျခင္း မမည္။
အမွား ႏွစ္ထပ္ဆင့္ျခင္း ျဖစ္၏။

( ဦးေရႊေအာင္ )
Credit to : အလွတရား - http://www.ahlataya.com/2010/04/blog-post_18.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ဆံုးမရာ၏
ဆံုးမရာ၏၊ ႀကိဳတင္ဆံုးမရာ၏၊
မေကာင္းေသာ အျပဳအမူတို႔မွလည္း တားျမစ္ရာ၏၊
ထိုသူကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္အပ္၏၊
မသူေတာ္တို႔ကား မခ်စ္မႏွစ္သက္ေပ။

( ျမတ္ဗုဒၶ - ပ႑ိတ၀ဂၢ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
တရား႐ွိသူ
ပညာ႐ွိမည္သည္ မိမိအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
သူတစ္ပါးအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ
(မေကာင္းမႈကိုမျပဳ) မေကာင္းမႈျဖင့္
သားသမီး ဥစၥာတိုင္းျပည္ကို အလိုမ႐ွိရာ၊
မတရားမႈျဖင့္ မိမိ၏ ျပည့္စံုမႈကို အလိုမ႐ွိရာ၊
ထိုသို႔သေဘာ႐ွိေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးသည္
သီလ႐ွိသူ ပညာ႐ွိသူ တရား႐ွိသူ ျဖစ္၏။

( ျမတ္ဗုဒၶ - ပ႑ိတ၀ဂၢ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေနာက္ဆုံးစကား
“ ဝယဓမၼာ သခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ ”
ျပဳျပင္ထားသည့္ သခၤါရ တရားမွန္သမွ်သည္
ပ်က္စီးျခင္းလ်င္ နိဂုံးရွိသျဖင့္
မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သတိတရားျဖင့္
ကုိယ္စီကုိယ္ငွ အားထုတ္ၾကကုန္ေလာ႔။
--------------------------------------------------------------------------------------------------
အမ်ိဳးေစာင့္ပါ တို႕ဝန္တာ
ဤအခ်က္သည္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ အခ်ိဳ႕လူငယ္တို႕သည္
"အခ်စ္သည္သာ ပဓာန" ဟူေသာစကားကို အားက် အဟုတ္ထင္ျပီး
အိမ္ေထာင္ဘက္ ေရြးခ်ယ္မွားၾကေလသည္။
အိမ္ေထာင္ဘက္ ေရြးခ်ယ္မွားရာတြင္
ေယာက်္ားေလးထက္ မိန္းကေလးက ပို၍ အေရးၾကီးသည္။
ဘာသာျခားႏွင့္ ့အိမ္ေထာင္ျပဳမိပါလွ်င္
သားစဥ္ေျမးဆက္ ရင္ေသြးတို႕ပါ ဘာသာျခား ျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။
" ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ " တာဝန္ၾကီး ပ်က္သြားပါသည္။

( "ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာစာ" စာအုပ္ ၄၆ - ၅၂ မွ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
အေကာင္းဆုံး အေပါင္းအသင္း
အားလုံးထက္ အေကာင္းဆုံး အေပါင္းအသင္းကေတာ့
မေကာင္းတာေတြ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္
ကုိယ့္ကုိျပဳျပင္ တည့္မတ္ေပးၿပီး
ကုိယ္ဒုကၡေရာက္ခ်ိန္မွာ တတ္ႏုိင္သမွ်
ကူညီေပးတဲ့ အေပါင္းအသင္းပါပဲ။

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------
တန္ဘုိးရွိေသာ အေပါင္းအသင္း
မေကာင္းတဲ့ အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာထက္
ေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း အနည္းငယ္ရွိေနတာက
ဒီဘ၀ေရာ ေနာင္သံသရာပါ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတာပါ။
မေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ အေဖာ္မြန္ျဖစ္ေစတတ္တဲ့
အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိတာထက္
ေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ ညႊန္ၾကားျပသေပးတဲ့
အေပါင္းအသင္း နည္းနည္းေလးရွိတာက
ပုိၿပီးတန္ဘုိးရွိလွပါတယ္။

( အရွင္၀ိစိတၱ - မနာပဒါယီ )
--------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

300 250